La Scuola

Groot huis, ooit in gebruik als school voor een 17e-eeuws gehuchtje, op wijndomein van oude adellijke familie, in de glooiende heuvels ten oosten van Siena (8 km). Smaakvolle en comfortabele inrichting. Het huis kan in het laagseizoen voor een deel worden gehuurd. U kunt het dan huren voor 6 personen (3 slaapkamers) of voor 4 personen (2 slaapkamers).

• Siena
  •  10
  • € 3850 tot € 4410
  • privé-zwembad

Omschrijving

Midden in het zeer rustige, glooiende land met veel olijfgaarden ten oosten van Siena ligt een voormalig schoolgebouw vlakbij een villa met prachtige tuin en nog enkele andere gebouwen die samen het kleine gehucht Montechiaro vormen. Dit is al sinds de 17e eeuw in het bezit van de familie van de eigenaren. La Scuola werd oorspronkelijk gerestaureerd en ingericht voor eigen gebruik van één van de familieleden. Het huis bestaat eigenlijk uit twee delen maar wordt bijna altijd als één groot huis gebruikt. In de tuin/olijfgaard bevindt zich een privé-zwembad met mooi terras en prachtig uitzicht op het omringende landschap. Alle kamers zijn comfortabel en smaakvol ingericht. Alle slaapkamers hebben tenminste één raam met hor. Eigenaren verstrekken veel nuttige ‘inside information’ over omgeving, restaurants, concerten enz.

Indeling La Scuola

Entree in grote keuken met ijskast, oven, koffiezet-apparaat, afwasmachine en wasmachine. Aansluitend eetkamer met uitschuiftafel geschikt voor 10 personen en deur naar terras, zitkamer met open haard. Badkamer met wc, wastafel en bidet. Tweede zit/eetkamer met keuken, met oven afwasmachine, ijskast en openslaande deuren naar een tweede terras met pergola. Op de eerste verdieping grote slaapkamer met tweepersoons bed en aansluitend grote eigen badkamer met bad en handdouche; slaapkamer met twee eenpersoons bedden (of tweepersoons bed naar keus), kleine badkamer met douche; slaapkamer met tweepersoons bed. Twee slaapkamers met elk twee eenpersoons bedden, één met eigen badkamer met douche, één met badkamer op de gang (met bad en handdouche).

Betaling

Na telefonische reservering ontvangt u een inschrijvingsformulier per email. Dit formulier z.s.m. ingevuld terugsturen. De boekingskosten van € 25,- en de commissie van € 200,- per week overmaken (rekeningnummers staan op het boekingsformulier). Wij sturen u een bevestiging van ontvangst met daarop vermeld hoe u de eigenaar moet betalen.

Schoonmaak

U wordt geacht het huis in behoorlijke staat achter te laten en eventuele schade of breuk te melden. De eindschoonmaak bedraagt € 300,-.

Aankomst en vertrek

Gelieve te arriveren op zaterdagmiddag tussen 16.00 en 19.00 uur.

Vertrek uiterlijk zaterdagmorgen om 9.30 uur.

Bijzonderheden

Satelliet TV, DVD speler en magnetron.

Huishoudelijke hulp 2 x per week 4 uur (en op zaterdag bij verblijf langer dan 1 week) inbegrepen.

Gratis internet aanwezig.

Een tafelvoetbal op het terras.

Handdoeken voor gebruik bij zwembad worden verstrekt.

Gratis wijn- en olijfolieproeverij, bezoek aan de villa.

Mogelijkheid maaltijden te bestellen.

Boodschappen in Siena (8 km), Pianella (10 km).

Prijs per week in euro’s exclusief € 200,- per week commissie en € 25,- boekingskosten
personen 01/01 – 30/04 01/05 – 31/10 01/11 – 31/12
La Scuola 10 € 3850,- € 4410,- € 3850,-